söndag 19 september 2010

Dags att rulla





Porsche Klubben i Sverige, http://www.porsche.nu/, har en hel del ban-event som vi gärna skulle vilja vara med på. Vidare så har Bilsport&MC en speciell entusiastförsäkring. Den ställer en del krav på bilens skick och utrustning. Vi skickar in bilder och får den godkänd. Bilprovningen har lördagsöppet och vi får en tid till bilen. Fr.o.m. den 18/9 2010 så är bilen påställd, försäkrad och besiktigad med blankt papper :) Låga CO-värden och jämn bromsverkan uppmätt. Idag har jag dessutom varit ute och provat den ordentligt.
Bilen har plastrutor, baksäte och inredningsmattor saknas. Det väsnas ordentligt ifrån transaxel och transmission, raceigt. Styrningen saknar servo, men grepp och känsla är kanon.

Återstår att se vad som ska göras för vintern. Högt på önskelistan är att få på de snyggare fälgarna. De är fembultars, mot 924ans fyra. Så ett minimum blir att få på 944ans nav och skivor runt om. Gärna lite tuffare fjädrar och en sänkning. Bana är hårdare än landsväg.

Takluckan går att öppna, men det är en targa så den borde dessutom gå att ta av. Kanske problem med en mikrobrytare.

3 kommentarer:

  1. Kul att få en lite längre historia bakom köpet och vilken skönhet bilen är!

    SvaraRadera
  2. Luckan är lite knepig, Det finns några insex-skruvar där man kan justera lite har jag för mig.

    SvaraRadera
  3. @Wesslan: Det är ingen Intrepid, men nog ska den gå att ha roligt med på SRW ihop med PCS :)
    @Daniel: Vi ska nog fixa det, manualen är på tyska - men både jag och Anders har haft samma tysklärare både på högstadiet och gymnasiet...

    SvaraRadera