tisdag 28 september 2010

Mekande

Började så smått med nya torkarblad, men bak hittade jag inget som passade.
Har rivit ned dörren för att få rätt på låset. Som det är nu går den inte att öppna utifrån, det kanske är viktigt när man kör bana att kunna bli hjälpt ut...
Idag kommer nya gasfjädrar till huven och en ny termostat. Tänkte att vi ska slippa trästöttan när vi mekar i motorn, samt så sjunker motortempen vid körning - orkar alltså inte pressa bilen hårt nog för att den ska vara varm :)
Den har motorrumsbelysning som inte fungerar, måste försöka hitta det felet - det är lite gulligt med en lampa som tänds när huven är öppen. Kan vara värt något om vi kör mörka svenska rallyt och blir ståendes.

Planerna för fälgbyte ser ut att bli jobbigare än jag först trodde. Anders har gjort en genomgång och konstaterat att oken som var med behöver renoveras, vidare så blir det handbromsen lite meckig att få till vid byte till skivor bak. Men vi kanske kan måla oken, vill ändå göra det på Passaten då vinterfälgarna är så öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar