söndag 19 september 2010

Porscheägare






Jag och Anders är nu sedan den 27 augusti ägare till en Porsche. Bilen flyttas till garaget på mitt jobb. Lite mycket oljud ifrån bromsarna och så går den inte rent, men Anders säger att det är ingen fara - det ska gå att ordna.
Mina icke så motorintresserade vänner säger att jag drabbats av en 40-årskris, min fru är helt emot och mina föräldrar hotar göra mig arvslös. Jag börjar bli orolig över att bilen ska vara en riktig skunk som kräver mycket tid och pengar.

Innan jag drar på tjänsteresa till Beijing så dras bilen upp till Anders. Han går igenom den. På pluskontot så motioneras bakbromsarna så att oljudet försvinner och med 5-56 i tändhattarna så går bilen på alla cylindrar igen. Lite slipande och rostskydd så åtgärdas en del kommentarer ifrån förra besiktningsprotokollet ifrån 2006.
På minuskontot så har nipplarna på bromsoken sett sina bästa dagar, det går inte att byta bromsolja. Likaså har någon tidigare ägare fördärvat oljepluggen så Anders får pumpa ut all gammal motorolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar